272                                                   REGISTRE!
pour le congnoistre, de dix années en sera faicte une commune.
"Fera aussi passer l'eaue depuis la riviere dc Seyne, tout à l'entour de lad. Ville, depuis lad. ri­viere de Seyne le long de la Bastille jusques à la porte neufve du Louvre, par les fossez d'icelle Ville, en telle quantité qu'elle portera basleau depuis lad. porte neufve jusques à lad. Bastille.
t Qui servira pour la fortiflîcacion d'icelle, pour la commodité de ceulx qui habiteront ès quartiers qui sont loing de la riviere, et pour porter la pierre et autres matieres qui pourroient estre necessaires, quant on vouldra faire besongner aux murailles de lad. Ville.
"Lesquelz fossez seront entretenuz plains de lad. eaue par led. Desfroissiz,à ses despens,hors les perilz et fortunes de la guerre, pour le prouffit qui en vien­dra, lant par moullins à bled que y pourra faire bas-•tir led. Desfroissiz que de la pesche du poisson qu'il y meclra; prouffit aussi des basteaulx qu'il y fera faire pour aller, venir, passer et repasser; le tout de grande commodité à lad. Ville.
k Et pourra pour cest effect led. Desfroissiz prandre les eaues neccessaires où bon luy semblera, sans en­dommager les cours des fontaines de lad. Ville, et passer ses canaulx et conduitz par les lieux moings dommageables pour lad. Ville, ct plus propres pour les acommoder.
"Pourra aussi se ayder et servir aux bastimens desd, moullins des murailles qui de present sont faictes aux deux boutz desd, fossez, tant devers la Bastille que vers lad. porte neufve; lesquelz moulins demeureront perpetuellement affetz à l'entretenement desd, eaues.
"Toutes lesquelles choses il entreprend faire et parfaire dedans quinze moys, en luy fournissant la somme de trente mil escuz, par les termes qui seront advisez; pour laquelle il baillera et fournira bonne et suffisante caution de rendre ce qu'il aura receu, en deffault de faire ct parfaire lad. entreprinse.
"Estant comptant, pour faire congnoistre qu'il desire plus le bien de la Republique que le sien par­ticullier, que de lad. somme de xxx" escuz soleil il soit prins et retenu la somme de six mil livres tour­nois, laquelle sera employée en ung heritage au nom dud. Desfroissiz en lad. Ville, pour luy demeurer propre et aux siens, ou de luy ayans cause, affecté et ypotheque perpetuellement, avec les conditions cy
DU BUREAU                                               [i55i]
devant apposées, à l'entretenement des choses des­susdicts. Et en ce faisant, led. Desfroissiz demeu­rera quicte et exempt, luy et ses hoirs, de tous subsides mys et à mectre cles denrées et marchan­dises, que luy et les siens, demeurans en lad. maison, qui sera acheplée et baillée aud. Desfroissiz W. n Lesd, articles signées dud. Desfroissis.
Lesquelles trois requestes et lesd, articles ont esté communiquées au Procureurdu Roy et de lad. Ville, qui auroit requis que la presente assemblée fut faicte.
[délibération sur les propositions de Gilles Desfroissis.] Et après ce que mond. sr le Prevost des Marchans a proposé à lad. compaignée que dernierement, le Roy estant à Escouen, il receust lettres pour aller trouver led. seigneur le lendemain, ce qu'il feist, et fut mandé l'apres dinée au Conseil, où led. Des­froissiz proposa le contenu en la premiere de ses requestes et articles. Ce qui fut trouvé bon par mesd. s" du Conseil; lesquelz lui dirent qu'il falloit regarder les moyens de faire ce que proposoit led. Desfroissiz. A quoy mond. sr le Prevost feist responce que, pour le present, il seroit impossible d'y en­tendre et qu'il n'y avoit nulz deniers à la Ville; et, bien encores qu'il y en eust, la Ville n'avoit point acoustumé de contracter de si grande somme, sans entendre les moyens par lesquelz led. Desfroissiz pourroit acomplir ce qu'il promectoit; et que, s'il . voulloit les declairer à mesd. srs du Conseil et à luy, qu'il en feroit le rapport au Conseil de la Ville, pour adviser sur la commodité ou incommodité d'icelle, et pour appeller gens ingenyeulx et con­gnoissans si la chose se pourroit parfaire, et, quant elle seroit faicte, si elle seroit de durée et prouffi-table à lad. Ville.
Et combien que lors led. Desfrossiz n'eust encores parlé des deux autres requestes, mesme de celle fai­sant mention du bail des fermes, toulesfoys, il dit à mesd. srs du Conseil que, ayant eu congnoissance de Desfroissiz, pour avoir entendu que autresfoys il avoit contracté avec la Ville et prins du Roy cer­taines fermes à main ferme, à bas pris, à la charge de faire venir grande quantité de boys en ceste Ville, il se trouveroit cy après qu'il ne propose lesd, articles que pour parvenir à avoir autres des fermes de lad.
Sic. Les deux mots : «devraient pai/ern manquent pour compléter le sens de cette phrase.